Vi söker engagerad medarbetare med god kännedom om designverktyg och fastighetsbranschen till Karlstad.

Symetri affärsområde Facility Management befinner sig i en stark tillväxtfas och söker fler medarbetare. Just nu letar vi efter dig som vill vara med och vidareutveckla vår modell- och ritningstjänst så att fastighetsförvaltare och FM-företag kan få god ordning och reda på all byggnadsinformation i digitala ritningsarkivet.

Symetri är Nordens ledande leverantör av modell- och ritningsrelaterad IT med mer än 300 anställda och en omsättning på cirka 700 miljoner SEK. Vi arbetar med implementering av programvaror, utbildning, support och IT-stöd av cad – relaterade system. Våra helhetslösningar är baserade på marknadsledande standardplattformar samt egenutvecklade kompletterande system, inom digitala modeller och informationsstrukturer till bygg-, fastighets- och industrisektorn. 

Om tjänsten

Symetris produkt- och tjänsteerbjudande för fastighetsförvaltning och arbetsplatsservice i Sverige är mycket efterfrågade på marknaden. Med vår modell- och ritningstjänst, FM Services, kan fastighetsförvaltare och FM-företag få ordning och reda på all byggnadsinformation genom outsourcing av driften av det digitala ritningsarkivet. Idag hanterar vi mer än 25 miljoner kvm åt våra uppdragsgivare.

Nu söker vi ytterligare en person till vår modell- och ritningstjänst som vill vara med att vidareutveckla och öka vår befintliga kundbas genom att stötta våra uppdragsgivare i fastighetsbranschen att få full ordning och reda på all byggnadsinformation i deras digitala arkiv  - från ritningar, BIM-modeller, skannade ritningar, byggkomponenter, teknisk dokumentation och handlingar som för tillfället befinner sig ute i projekt till CAD- och BIM-strategier.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara relaterade till vår modell- och ritningstjänst samt utifrån de programvaror som Symetri levererar inkl. Autodesks lösningar för arkitekt- och byggbranschen. Aktuella programvaror är FM Access, Meridian, Interaxo, BIMeye samt Autocad Architecture samt Revit.

Arbetsuppgifter

  • Utföra tjänster kring generell ritningshantering och informationsleveranser liksom uppbyggnad och drift av uppdragsgivares arkiv.
  • Stödja uppdragsgivare med utbildning i programvaror som ingår i tjänsten.
  • Stödja uppdragsgivare att upprätthålla kravställande kring ritnings-/Informationsleveranser.
  • Vara uppdragsgivarens förlängda arm vid frågeställningar kring BIM-och CAD-projekt.
  • Hjälpa uppdragsgivare att maximera nyttan av deras investeringar.

Om dig

  • Du har stort intresse av att arbeta med människor och tycker god kundservice är en självklarhet.
  • Civil-/högskole- eller byggnadsingenjör med erfarenhet från och god kännedom om fastighetsbranschen, speciellt fastighetsförvaltning, liksom god förståelse för hela byggprocessen, från tidiga skeden till drift och förvaltning.
  • God kännedom om designverktyg och då framförallt Autodesks produkter så som AutoCAD och Revit.
  • Hög arbetskapacitet och drivkraft liksom kunskaper i CAD- och BIM-lösningar inom arkitektur alt. VVS eller el.
  • God kunskap om ritningshantering och gärna praktisk erfarenhet kring hantering av CAD- och BIM-projekt.
  • Meriterande är om du har erfarenhet av projektledning, CAD/BIM, ritnings-/Informationsleveranser efter projekt till förvaltning samt fastighetsförvaltning liksom kunskaper och erfarenhet från användning av projektverktyg.

Önskvärda egenskaper

  • Vi tror att du är lyhörd och uppmärksam för våra uppdragsgivares behov och att du har en positiv inställning till våra dem och medarbetare.
  • Det är en fördel om du är duktig på att förklara och lära ut.
  • Vi uppskattar även om du både kan arbeta självständig och i team och att du är snabb och nyfiken på att sätta sig in i nya arbetsuppgifter.

Vi erbjuder

  • Lön enligt överenskommelse och bra villkor.
  • Varierande arbetsuppgifter i ett spännande företag.
  • En inspirerande miljö att arbeta i på vårt centralt belägna kontor i Karlstad eller Solna.
  • Nära till kommunikationer, parkering och trevliga lunchrestauranger.
  • På Symetri får du möjlighet att utvecklas i ett spännande företag med en stark ägare i Addnode-koncernen. Din insats blir tydlig och viktig i vår organisation. Dessutom har vi en positiv arbetsmiljö och en mycket god stämning råder i företaget. Vi vill gärna att du blir en av våra lagspelare och att du kommer att bidra till vår goda anda. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor.

Ansökan

Placering: Karlstad
Omfattning: Tillsvidareanställning.
Start: Urvalsprocessen kommer att ske löpande så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.
Ansvarig rekryterare: Magnus Åstrand 0705-79 33 02 eller magnus.astrand@symetri.com
Vid frågor: kontakta Magnus Åstrand 0705-79 33 02 eller magnus.astrand@symetri.com.


Varmt välkommen med din ansökan!

 

Symetris affärsområde för Facility Management, där ovan tjänst kommer att vara, kommer från 1 januari 2019 att bedriva sin verksamhet under namnet Service Works Global Nordic AB.